Speciale Emerce-editie MediaMonks
Gepubliceerd op donderdag 27 januari 2011
Op 28 januari 2011 bestaat MediaMonks, bouwers van websites, apps en games, tien jaar. Deze mijlpaal wordt groots en meeslepend gevierd in Hotel Arena èn met een speciale editie van Emerce, die in een oplage van 50.000 met Adformatie wordt meegestuurd. Ton Verheijen schreef vrijwel alle teksten. Morgen op deze website: Van kelderbox tot miljonair -het huiveringwekkende relaas van Wesley, Gin en Victor.
Er is in tien jaar tijd veel gezegd en geschreven over MediaMonks. Maar hoe is het nou echt gegaan? Daarover leest u morgen alles op deze site. Alle vragen die om een antwoord schreeuwden: Wat gebeurde er in de kelder onder Grand Hotel Gooiland? Wie is Lee Feldman? Wie is admin monk Suzanne? Hoeveel knalharde euro's legde Johannes Klien neer voor de website van zoonlief de beroemde autocoureur? En waarom moest een virtuele monnik in het gewraakte filmpje uit 2008 nou zo nodig de concurrenten in elkaar beuken? NR6, MediaRepublic, Qi, RedUrban, Clockwork, ACHTUNG!, Bone, eFocus en Fabrique kregen er flink van langs.
In een speciale editie van Emerce blikken de oprichters terug op de afgelopen tien jaar, een periode waarin het bedrijf groeide naar 110 medewerkers. Wat ooit begon in een zompige kelder onder Grand Hotel Gooiland in Hilversum, is uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf dat door Nederlandse en buitenlandse multinationals wordt gevonden.
Victor: "De groei is ons overkomen. Ik kan me niet herinneren dat we ooit fantasieën hebben gehad over de toekomst. We hebben altijd enorm in het heden geleefd. Pas nu zijn we er aan toe om echt een strategie te bepalen voor internationale groei. We zitten pas aan het begin van onze ontwikkeling. Mijn voorspellingen voor 2011? We gaan inspelen op drie belangrijke trends: Facebook, Facebook en Facebook. En we gaan ons richten op de productie van mobiele applicaties."