Het beschrijven van de mooiste projecten en de beste opdrachten, daarin ben ik in de loop der jaren gespecialiseerd geraakt. Voor u als opdrachtgever hebben zulke verhalen echt toegevoegde waarde. Een vlot geschreven en goed beargumenteerde projectbeschrijving verbindt partners, kweekt goodwill bij stakeholders, overtuigt financiers en triggert nieuwe klanten. Dat is pure reclame voor uw vak! Lees meer over mijn aanpak.

Leads zijn potentiële klanten. Met name bij complexe producten en kennisintensieve diensten doen potentiële klanten over het algemeen geen impulsaankopen. Integendeel, om leads binnen te halen, moet u met trots laten zien wat u in huis hebt, netwerken, relaties opbouwen, vragen beantwoorden, informatie uitwisselen en vertrouwen winnen. Zo maakt u van koude leads warme leads… die u een nieuw project gunnen.

Goede content is hiervoor onmisbaar. Denk bijvoorbeeld aan white papers, strategiestukken, benchmarks, case studies, reviews en uitgebreide projectbeschrijvingen. Maar in de waan van de dag is er vaak geen tijd om na te denken over wat er nou precies de moeite waard is aan het werk dat u doet en de bijzondere projecten die u (op)levert. Gelukkig is de oplossing niet zo ingewikkeld. Schakel een gespecialiseerde buitenstaander in, een sparringpartner cq. storyteller, die uw best practice beeldend en wervend in de etalage zet.

Als buitenstaander kijk ik fris en onbevangen tegen de materie aan. Op basis van mijn ervaring als journalist en tekstschrijver weet ik dat die onbevangenheid nodig is om de verborgen pareltjes in uw project te ontdekken en waarderen. Dat is wat ik doe. Op basis van interviews, deskresearch en zintuiglijke waarneming ga ik op zoek naar bijzondere details, ervaringen die hout snijden, prikkelende uitspraken en eieren van Columbus. Ik koppel uw project aan trends, relevante actuele ontwikkelingen, feiten en cijfers.

Heb ik u met het voorafgaande kunnen inspireren? Ik nodig u graag uit voor een vrijblijvend gesprek op mijn kantoor in de Caballero Fabriek in Den Haag. Mijn aanpak is helder en eenvoudig. We bespreken samen uw wensen. Op basis daarvan leg ik u mijn plan van aanpak en tarief voor. Ik doe geen loze beloftes en mis geen deadlines. Dat lijkt me een prettig idee.

recente artikelen

gepubliceerd in diverse (vak)media

Burgers boos over hoogbouwplannen

Veel gemeentes staan voor een stevige verdichtingsopgave en ontkomen niet aan hoogbouw. Maar de weerstand groeit onder burgers. Wat kunnen bouwers doen die de hoogte in gaan en burgers te vriend willen houden?

Lees artikel »

Proef met golfenergie op Texel belooft nogal wat

Uitvinder Erwin Croughs heeft een droom: golfenergie omzetten in elektriciteit. De eerste stap is gezet. Met een subsidie van 2,8 miljoen euro is een pilot gestart voor de kust van Texel.

Lees artikel »

Criminaliteit voorspellen in zenuwcentrum Securitas

Het Securitas Operations Center in Geldrop is het Nederlandse zenuwcentrum van de Zweedse beveiligingsmultinational Securitas. Van hieruit worden klanten en objecten 24/7 beveiligd. Een reportage.

Lees artikel »

Futuroloog over softskills en virtuele oncologen

De ene futuroloog is de andere niet. Onlangs luisterde ik naar een presentatie van Christian Kromme. En ik was onder de indruk. Hierbij een extract van zijn betoog over tech-trends.

Lees artikel »

Nieuwe auto komt (iets) vaker uit de webshop

Volvo en BMW hebben al stappen gezet. Amazon broedt op plannen en Alibaba heeft vending machines waaruit nieuwe auto’s tevoorschijn komen als kroketten uit de muur. En wij hebben Auto.nl.

Lees artikel »

Baanbrekend innoveren in oude RDM-fabriek

Dankzij RDM Makerspace kon de ANWB een slimme fietsverzekering ontwikkelen en Damen Shipyards een scheepsschroef printen in 3D. Een reportage.

Lees artikel »

Afgeschermde blockchain lijkt een tijger van papier

Dat de public blockchain baanbrekend is, zien we aan de opkomst van cryptovaluta. In de slipstream ontstaan projecten met ‘private blockchain’. "Daarmee kun je de waarheid toch weer verdraaien."

Lees artikel »

Vastgoedwereld ontdekt gezonde gebouwen

Op 30 oktober tijdens het congres 'Gezonde gebouwen, gezonde marges' gaf Lara Muller van Blue Building Institute een presentatie over gezonde gebouwen. Een interview.

Lees artikel »

Mentale begeleiding helpt jonge schaatstoppers

‘Niet zeuren’ is de norm in topsport. In de schaatswereld komt men daarvan terug. Coaches Jetske Wiersma en Wouter van der Ploeg geloven in mentale begeleiding van schaatstalenten.

Lees artikel »

Burn-out onder techneuten komt steeds vaker voor

Een burn-out wordt wel omschreven als ‘mentale en emotionele uitputting’. Dat je daardoor niet of slecht functioneert is een open deur. Het goede nieuws? Een burn-out is te voorkomen.

Lees artikel »