Het beschrijven van de mooiste projecten en de beste opdrachten, daarin ben ik in de loop der jaren gespecialiseerd geraakt. Voor u als opdrachtgever hebben zulke verhalen echt toegevoegde waarde. Een vlot geschreven en goed beargumenteerde projectbeschrijving verbindt partners, kweekt goodwill bij stakeholders, overtuigt financiers en triggert nieuwe klanten. Dat is pure reclame voor uw vak! Lees meer over mijn aanpak.

Leads zijn potentiële klanten. Met name bij complexe producten en kennisintensieve diensten doen potentiële klanten over het algemeen geen impulsaankopen. Integendeel, om leads binnen te halen, moet u met trots laten zien wat u in huis hebt, netwerken, relaties opbouwen, vragen beantwoorden, informatie uitwisselen en vertrouwen winnen. Zo maakt u van koude leads warme leads… die u een nieuw project gunnen.

Goede content is hiervoor onmisbaar. Denk bijvoorbeeld aan white papers, strategiestukken, benchmarks, case studies, reviews en uitgebreide projectbeschrijvingen. Maar in de waan van de dag is er vaak geen tijd om na te denken over wat er nou precies de moeite waard is aan het werk dat u doet en de bijzondere projecten die u (op)levert. Gelukkig is de oplossing niet zo ingewikkeld. Schakel een gespecialiseerde buitenstaander in, een sparringpartner cq. storyteller, die uw best practice beeldend en wervend in de etalage zet.

Als buitenstaander kijk ik fris en onbevangen tegen de materie aan. Op basis van mijn ervaring als journalist en tekstschrijver weet ik dat die onbevangenheid nodig is om de verborgen pareltjes in uw project te ontdekken en waarderen. Dat is wat ik doe. Op basis van interviews, deskresearch en zintuiglijke waarneming ga ik op zoek naar bijzondere details, ervaringen die hout snijden, prikkelende uitspraken en eieren van Columbus. Ik koppel uw project aan trends, relevante actuele ontwikkelingen, feiten en cijfers.

Heb ik u met het voorafgaande kunnen inspireren? Ik nodig u graag uit voor een vrijblijvend gesprek op mijn kantoor in de Caballero Fabriek in Den Haag. Mijn aanpak is helder en eenvoudig. We bespreken samen uw wensen. Op basis daarvan leg ik u mijn plan van aanpak en tarief voor. Ik doe geen loze beloftes en mis geen deadlines. Dat lijkt me een prettig idee.

recente artikelen

gepubliceerd in diverse (vak)media

Hoe Ravian Numai zijn sportschool verloor

Compensatie voor iedere getroffen ondernemer? Ravian Numai (33) moet erom lachen. Zijn goedlopende sportschool The Monkey Business liep door gebrek aan steun op de klippen.

Lees artikel »

Peet Traub: "De ambtenaar beslist niks en doet niks"

Na een daverende opening op 4 februari 2020 met Mark Rutte is de Energie Academie in Den Haag alweer failliet. Dat is erg voor de leerlingen en voor ondernemer Peet Traub.

Lees artikel »

MBO-studenten vragen om circulariteit in bouwsector

De ontwerpwedstrijd SMARTCirculair is een jaarlijks terugkerend ritueel in het MBO-onderwijs. Veel studenten willen weg van de vastgeroeste tradities in de bouwsector.

Lees artikel »

Woningbouwimpuls jaagt 27 projecten aan in 21 steden

Met een financiële bijdrage van de overheid kunnen vanaf volgend jaar 51.000 woningen worden gebouwd. Daarvan vallen er 32.579 in de categorie betaalbaar.

Lees artikel »

"Installatiebedrijven, hou vooral die achterdeur dicht"

Van de instromende jongeren in de installatiebranche vertrekt 55 procent binnen twee jaar. Dramatisch! Directeur Sven Asijee van Wij Techniek moet de exodus stoppen.

Lees artikel »

Onbewerkt en biologisch voedsel écht (niet) beter

Door corona en problemen in slachthuizen is de consument scherp op voedselveiligheid. Toch biedt ook lokaal, onbewerkt en biologisch voedsel geen enkele garantie.

Lees artikel »

Op welke technologie zet kleine retailer zijn centen?

Hoe ziet een kleine retailer het verschil tussen een nutteloze hype en een onmisbare technologische doorbraak? Een verhaal over beacons, bitcoins, blockchain en bankmakerij.

Lees artikel »

Stedentransformatie: van grauwgrijs naar frisgroen

Slim toegepaste vegetatie in steden werkt positief op klimaatopgave, biodiversiteit, watermanagement en verkoeling in hete zomers. Hoe vergroenen we onze steden?

Lees artikel »

Digitale zelfhulp zonder pil of psychiater in opkomst

Huisartsen hebben door de coronacrisis minder tijd voor depressies, sociale fobieën en eenzaamheid. Gelukkig zijn er apps voor zelfhulp bij psychische klachten.

Lees artikel »

Zelfsturende teams bij bouwer BINX Smartility

Wie krijgt de schuld? Van de vechtcultuur in de bouwsector lusten de honden geen brood. Bij BINX Smartility in Groenlo hebben ze daar iets op gevonden: zelfsturende teams.

Lees artikel »