Het beschrijven van de mooiste projecten en de beste opdrachten, daarin ben ik in de loop der jaren gespecialiseerd geraakt. Voor u als opdrachtgever hebben zulke verhalen echt toegevoegde waarde. Een vlot geschreven en goed beargumenteerde projectbeschrijving verbindt partners, kweekt goodwill bij stakeholders, overtuigt financiers en triggert nieuwe klanten. Dat is pure reclame voor uw vak! Lees meer over mijn aanpak.

Leads zijn potentiële klanten. Met name bij complexe producten en kennisintensieve diensten doen potentiële klanten over het algemeen geen impulsaankopen. Integendeel, om leads binnen te halen, moet u met trots laten zien wat u in huis hebt, netwerken, relaties opbouwen, vragen beantwoorden, informatie uitwisselen en vertrouwen winnen. Zo maakt u van koude leads warme leads… die u een nieuw project gunnen.

Goede content is hiervoor onmisbaar. Denk bijvoorbeeld aan white papers, strategiestukken, benchmarks, case studies, reviews en uitgebreide projectbeschrijvingen. Maar in de waan van de dag is er vaak geen tijd om na te denken over wat er nou precies de moeite waard is aan het werk dat u doet en de bijzondere projecten die u (op)levert. Gelukkig is de oplossing niet zo ingewikkeld. Schakel een gespecialiseerde buitenstaander in, een sparringpartner cq. storyteller, die uw best practice beeldend en wervend in de etalage zet.

Als buitenstaander kijk ik fris en onbevangen tegen de materie aan. Op basis van mijn ervaring als journalist en tekstschrijver weet ik dat die onbevangenheid nodig is om de verborgen pareltjes in uw project te ontdekken en waarderen. Dat is wat ik doe. Op basis van interviews, deskresearch en zintuiglijke waarneming ga ik op zoek naar bijzondere details, ervaringen die hout snijden, prikkelende uitspraken en eieren van Columbus. Ik koppel uw project aan trends, relevante actuele ontwikkelingen, feiten en cijfers.

Heb ik u met het voorafgaande kunnen inspireren? Ik nodig u graag uit voor een vrijblijvend gesprek op mijn kantoor in de Caballero Fabriek in Den Haag. Mijn aanpak is helder en eenvoudig. We bespreken samen uw wensen. Op basis daarvan leg ik u mijn plan van aanpak en tarief voor. Ik doe geen loze beloftes en mis geen deadlines. Dat lijkt me een prettig idee.

recente artikelen

gepubliceerd in diverse (vak)media

Nieuwe auto online kiezen èn afrekenen

Volvo heeft al stappen gezet. BMW heeft een mooie module in het VK. Amazon broedt op plannen en Alibaba heeft vending machines waaruit nieuwe auto’s tevoorschijn komen als kroketten uit de muur. En wij hebben Auto.nl.

Lees artikel »

Baanbrekend innoveren in RDM Makerspace

Dankzij RDM Makerspace kon de ANWB een slimme fietsverzekering ontwikkelen en Damen Shipyards een scheepsschroef printen in 3D. Wat is de filosofie van deze Rotterdamse hotspot? Een reportage.

Lees artikel »

Afgeschermde blockchain lijkt een tijger van papier

Dat de public blockchain baanbrekend is, zien we aan de opkomst van cryptovaluta. In de slipstream ontstaan projecten met de ‘private blockchain’, alleen toegankelijk voor gelijkgestemden. "Daarmee kun je de waarheid toch weer verdraaien."

Lees artikel »

Vastgoedwereld ontdekt gezonde gebouwen

Op 30 oktober tijdens het congres 'Gezonde gebouwen, gezonde marges' gaf Lara Muller van Blue Building Institute een presentatie over gezonde gebouwen. Een interview.

Lees artikel »

Mentale begeleiding voor jonge schaatstoppers

‘Niet zeuren’ is de norm in topsport. In de schaatswereld komt men daarvan terug. Coaches Jetske Wiersma (KNSB) en Wouter van der Ploeg (RTC Noord) geloven heilig in mentale begeleiding van schaatstalenten.

Lees artikel »

Burn-out onder techneuten komt steeds vaker voor

Een burn-out wordt wel omschreven als ‘mentale en emotionele uitputting’. Dat je daardoor niet of slecht functioneert is een open deur. Het goede nieuws? Een burn-out is te voorkomen.

Lees artikel »

Zeldzaam ambacht: natuursteenbewerker

Voor steenhouwers heeft Nederland nog één opleiding, die jaarlijks een handjevol vakmensen aflevert. Bij Slotboom Steenhouwers staan klanten in de rij. “Jemig, bestaat dat vak nog?”

Lees artikel »

Broodfonds redding voor zzp'er Mario van Kemenade

Mario van Kemenade, zzp'er in de bouw, kon een jaar niet werken vanwege een ernstig bedrijfsongeval. “Zonder broodfonds was het voor mijn bedrijf einde oefening geweest.”

Lees artikel »

Recruiter, check gamingskills in sollicitatie

“Ingewikkelder dan schaken”, beweren sommigen. Dat games speciale skills vragen, leidt geen twijfel. HR-managers zouden standaard naar gamingskills moeten vragen in sollicitatiegesprekken.

Lees artikel »

Brandweer-coach Biesot over mentale weerbaarheid

Als je ergens klappen moet kunnen verwerken is het wel bij de brandweer. Willem Biesot, coach van De Zwerm Groep, weet er alles van. Al vele jaren traint hij brandweermensen om mentaal weerbaar te worden.

Lees artikel »