Speciale Emerce-editie MediaMonks

Op 28 januari 2011 bestaat MediaMonks, bouwers van websites, apps en games, tien jaar. Deze mijlpaal wordt groots en meeslepend gevierd in Hotel Arena èn met een speciale editie van Emerce, die in een oplage van 50.000 met Adformatie wordt meegestuurd. Ton Verheijen schreef vrijwel alle teksten. Morgen op deze website: Van kelderbox tot miljonair -het huiveringwekkende relaas van Wesley, Gin en Victor.

Er is in tien jaar tijd veel gezegd en geschreven over MediaMonks. Maar hoe is het nou echt gegaan? Daarover leest u morgen alles op deze site. Alle vragen die om een antwoord schreeuwden: Wat gebeurde er in de kelder onder Grand Hotel Gooiland? Wie is Lee Feldman? Wie is admin monk Suzanne? Hoeveel knalharde euro's legde Johannes Klien neer voor de website van zoonlief de beroemde autocoureur? En waarom moest een virtuele monnik in het gewraakte filmpje uit 2008 nou zo nodig de concurrenten in elkaar beuken? NR6, MediaRepublic, Qi, RedUrban, Clockwork, ACHTUNG!, Bone, eFocus en Fabrique kregen er flink van langs.

In een speciale editie van Emerce blikken de oprichters terug op de afgelopen tien jaar, een periode waarin het bedrijf groeide naar 110 medewerkers. Wat ooit begon in een zompige kelder onder Grand Hotel Gooiland in Hilversum, is uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf dat door Nederlandse en buitenlandse multinationals wordt gevonden.

Victor: "De groei is ons overkomen. Ik kan me niet herinneren dat we ooit fantasieën hebben gehad over de toekomst. We hebben altijd enorm in het heden geleefd. Pas nu zijn we er aan toe om echt een strategie te bepalen voor internationale groei. We zitten pas aan het begin van onze ontwikkeling. Mijn voorspellingen voor 2011? We gaan inspelen op drie belangrijke trends: Facebook, Facebook en Facebook. En we gaan ons richten op de productie van mobiele applicaties."

recente artikelen

gepubliceerd in diverse (vak)media

Grootste hackathon wereldwijd in Groningen

Dit voorjaar vond in de Groninger Suikerfabriek ’s werelds grootste hackathon voor blockchain en AI plaats. Zo’n 1.500 ‘hackers’ gingen aan de slag met maatschappelijke thema’s.

Lees artikel »

Mijn visie op hoogbouw in toch gezellig Rotterdam

Rotterdam bouwt momenteel extreem hoge woontorens. Wat betekent dit voor de leefbaarheid van de stad? Journalist en oud-Rotterdammer Ton Verheijen zocht het uit en spreekt zich uit.

Lees artikel »

Eerste steen Amsterdams outletcenter in SugarCity

De eerste steen van ATSO (Amsterdam The Style Outlets) werd gelegd op 21 juni. De voorbereidingen waren complex: “We moesten eerst een nieuw stuk polder creëren.”

Lees artikel »

Virtuele restaurants leunen sterk op slimme software

Sterrenkok Ron Blaauw heeft het virtuele restaurant ontdekt. En niet alleen hij. Virtuele restaurants zijn trending. “De slag wordt gewonnen door beste chef met beste software.”

Lees artikel »

Burgers boos over hoogbouwplannen

Veel gemeentes moeten 'verdichten' en jagen burgers in de gordijnen met hoogbouw. Wat kunnen bouwers doen die de hoogte in gaan en burgers te vriend willen houden?

Lees artikel »

Proef met golfenergie op Texel belooft nogal wat

Uitvinder Erwin Croughs heeft een droom: golfenergie omzetten in elektriciteit. De eerste stap is gezet. Met een subsidie van 2,8 miljoen euro is een pilot gestart voor de kust van Texel.

Lees artikel »

Criminaliteit voorspellen in zenuwcentrum Securitas

In Securitas Operations Center, het Nederlandse zenuwcentrum van de Zweedse beveiligingsmultinational, worden klanten en objecten 24/7 beveiligd. Een reportage.

Lees artikel »

Futuroloog over softskills en virtuele oncologen

De ene futuroloog is de andere niet. Onlangs luisterde ik naar een presentatie van Christian Kromme. En ik was onder de indruk. Hierbij een extract van zijn betoog over tech-trends.

Lees artikel »

Nieuwe auto komt (iets) vaker uit de webshop

Volvo en BMW hebben al stappen gezet. Amazon broedt op plannen en Alibaba heeft vending machines waaruit nieuwe auto’s tevoorschijn komen als kroketten uit de muur. En wij hebben Auto.nl.

Lees artikel »

Samen innoveren in oude RDM-fabriek Heijplaat

Dankzij RDM Makerspace kon de ANWB een slimme fietsverzekering ontwikkelen en Damen Shipyards een scheepsschroef printen in 3D. Een reportage.

Lees artikel »