Speciale Emerce-editie MediaMonks

Op 28 januari 2011 bestaat MediaMonks, bouwers van websites, apps en games, tien jaar. Deze mijlpaal wordt groots en meeslepend gevierd in Hotel Arena èn met een speciale editie van Emerce, die in een oplage van 50.000 met Adformatie wordt meegestuurd. Ton Verheijen schreef vrijwel alle teksten. Morgen op deze website: Van kelderbox tot miljonair -het huiveringwekkende relaas van Wesley, Gin en Victor.

Er is in tien jaar tijd veel gezegd en geschreven over MediaMonks. Maar hoe is het nou echt gegaan? Daarover leest u morgen alles op deze site. Alle vragen die om een antwoord schreeuwden: Wat gebeurde er in de kelder onder Grand Hotel Gooiland? Wie is Lee Feldman? Wie is admin monk Suzanne? Hoeveel knalharde euro's legde Johannes Klien neer voor de website van zoonlief de beroemde autocoureur? En waarom moest een virtuele monnik in het gewraakte filmpje uit 2008 nou zo nodig de concurrenten in elkaar beuken? NR6, MediaRepublic, Qi, RedUrban, Clockwork, ACHTUNG!, Bone, eFocus en Fabrique kregen er flink van langs.

In een speciale editie van Emerce blikken de oprichters terug op de afgelopen tien jaar, een periode waarin het bedrijf groeide naar 110 medewerkers. Wat ooit begon in een zompige kelder onder Grand Hotel Gooiland in Hilversum, is uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf dat door Nederlandse en buitenlandse multinationals wordt gevonden.

Victor: "De groei is ons overkomen. Ik kan me niet herinneren dat we ooit fantasieën hebben gehad over de toekomst. We hebben altijd enorm in het heden geleefd. Pas nu zijn we er aan toe om echt een strategie te bepalen voor internationale groei. We zitten pas aan het begin van onze ontwikkeling. Mijn voorspellingen voor 2011? We gaan inspelen op drie belangrijke trends: Facebook, Facebook en Facebook. En we gaan ons richten op de productie van mobiele applicaties."

recente artikelen

gepubliceerd in diverse (vak)media

Bouwvallig Blackpool, walhalla voor kansarmen

De Engelse badplaats Blackpool werd onlangs belachelijk gemaakt door minister Helen Wheeler. Ze bood daarna haar excuses aan. Met financiele steun schiet de stad meer op.

Lees artikel »

Mark Soetman levert de primeur: rauw krabbenvlees

Start-up Crustalicious heeft een machine ontwikkeld die kleine krabben in zes stappen ontdoet van pcb's, zware metalen, ingewanden en schaal. Een wereldprimeur!

Lees artikel »

Meneer Parkinson gaat niet weg, maar boksen helpt wel

Parkinson dendert als een epidemie door Europa. Om het ziektebeeld te vertragen worden steeds meer bokstrainingen speciaal voor Parkinson-patiënten verzorgd.

Lees artikel »

Brusselse bezorgdheid om onze rechten op internet

Europa wil dat de mens centraal staat, niet de technologie. Daarom wordt in Brussel gewerkt aan een ‘ontwerpverklaring’ en nieuwe wet. Lopen de plannen in lijn met de burgerbelangen?

Lees artikel »

Mooi mens, blijf jezelf en word vooral geen robot

Volgens futuroloog Christian Kromme zorgt digitalisering in combinatie met hiërarchische organisaties voor psychische klachten. De oplossing? Multidisciplinaire teams.

Lees artikel »

Geprinte 3D-groente slikt lekker en gemakkelijk weg

Dysfagie-patiënten met kauw- en slikproblemen kunnen geen normale gerechten eten. Gastronology wil hen helpen door verse groenten grootschalig te printen in 3D.

Lees artikel »

Gina Doekhie: "Schaam je niet als je gehackt bent"

Digital detective Gina Doekhie snuffelt net zo lang aan telefoons, laptops en harde schijven tot ze sporen vindt die criminelen per ongeluk achterlieten. Bingo!

Lees artikel »

Afrika kweekvijver voor superslimme developers

Outsourcen naar Kenia, Oeganda, Ghana of Nigeria is in opkomst. “Er zit daar een gigantisch potentieel aan hoogbegaafden”, merken Nederlandse ondernemers.

Lees artikel »

Bruggen, sluizen en tunnels kunnen ook gehackt worden

Cybercrime is big business. Ook onze vitale infrastructuur ligt onder het vergrootglas. Alle hens moet aan dek want Shloubi en Bosco666 zitten niet stil op het dark web.

Lees artikel »

Personeel weggekocht? Bescherm kroonjuwelen

Als personeel wordt weggekocht, ligt uw unieke aanpak, intellectueel eigendom of klantenbestand ‘op straat’. Wat kunt u juridisch doen om kroonjuwelen te beschermen?

Lees artikel »